2021 06 10 Pildoma mokyklos edukacinė aplinka

     Norime pasidalinti džiaugsmu – mokyklos edukacinė aplinka nuolat pildoma naujomis, saugiomis, efektyviomis ugdymo priemonėmis, kurių pagalba mokomus dalykus galime praplėsti interaktyviomis užduotimis, integruoti skirtingus mokomuosius dalykus ir pateikti ugdymo programą platesniame kontekste. Jos padeda mokiniams labiau pasitikėti savimi, grupinis komandinis, o dažnai ir individualus darbas padeda mūsų mokiniams atrasti ryšį vienam su kitu, bendradarbiauti, o kartais ir sveikai pakonkuruoti. Mokykla įsigijo stacionarių ir nešiojamų kompiuterių, kompiuterinių web kamerų, beveik kiekviena klasė aprūpinta multimedijos projektoriais.

 

Įsteigtos dvi planšetinių kompiuterių klasės. Patys mažiausi – tiesiog piešia, piešdami jie jaučiasi saugesni, drąsesni, nebijo suklysti, galima greitai ištrinti kas nepasisekė, žaidžia. Mūsų vyresnieji jas naudoja ir mokantis. Pedagogai naudoja specialias taikomąsias programas, kurios lavina mūsų vaikų socialinius, kalbėjimo ir kitus įgūdžius. Naujovė mokykloje – grafinė planšetė.Tai ne planšetinis kompiuteris, nes jos neturi operacinės sistemos. Čia su specialiu piešimo pieštuku galima bandyti atkartoti rankos judesį, bandyti atkartoti piešinį ar brėžinį monitoriaus ekrane. Ech, kiek pastangų ji pareikalauja. Grafinės planšetės ypatingai plačiai buvo naudojamos nuotolinio mokymo metu taisant mokinių darbus. Piešimo lenta su LED apšvietimu leidžia mažiesiems smagiai piešti neįprastu būdu. Čia vyrauja emocijų pliūpsnis ir susižavėjimas, kuomet lenta apšviečiama.

Mokykla pasipildė interaktyviais jutikliniais ekranais. Tai viena patraukliausių ir pažangiausių šiuolaikinių technologijų, skirtų mokymuisi. Ji skatina aktyvų mokinių dalyvavimą pamokoje, komandinį darbą bei dar didesnį norą mokytis, pažinti ir suprasti. Interaktyvios pamokos vaikus įtraukia, o vaikai geriau įsimena bei supranta pateikiamą medžiagą. Pamokas užpildo vaikų emocijos, puiki nuotaika ir noras dirbti. Vaikams patinka, kad šią protingą lentą gali valdyti savarankiškai liečiant ekrano paviršių ir tuo pačiu matyti vaizdą. Tai puiki mokymo(si) priemonė mūsų mokiniams, lavinanti ir kūrybinius, ir intelektualinius , ir socialinius emocinius gebėjimus.
Mūsų mokinukai nepaprastai mėgsta interaktyvius kubus. Tai žaisminga, kūrybinga priemonė, ji skatina vaikus judėti, galvoti, atlikti individualias užduotis, suteikiama puiki galimybė dirbti ar mokytis komandoje. Tai puiki priemonė vaikų judesių koordinavimo, reakcijos lavinimui. O kur bendri žaidimai, kurie skatina vaikų draugiškumą, moko žaisti saugiai, netrukdyti vieni kitiems. Panašiai galima mokytis bei dirbti ir su interaktyviomis edukacinėmis grindimis, atrodo, kad vaikai galėtų praleisti čia visą dieną. Na, ir pažintinei, patyriminei veiklai skirti skaitmeninis mikroskopas su web kamera ir virtualios realybės akiniai. Mokinius sunku atitraukti nuo jų, nes jie sujungia virtualios realybės ir tikrovės elementus. Apie virtualią realybę svajoja kiekvienas vaikas, ir štai ji čia, klasėje, o išlaukti, kol klasės draugas pažiūrės dalį pasirinkto vaizdo, tai irgi didelių pastangų reikalaujanti veikla.

Galime tik patvirtinti teiginius, kad modernios technologijos – būtinos šiuolaikinės mokyklos pagalbininkės.
Informaciją pateikė mokytoja R.Šimonėlienė