2023 03 03 “Inovatyvus mokytojas-sėkmingas mokinys” patirtys iš Bulgarijos

Vasario 13–17 dienomis Bulgarijos Zlatitsos miestelio  bendrojo lavinimo mokykloje „Sveti Paisiy Hilendarski“ vyko programos „Erasmus+“ KA1 projekto „Inovatyvus mokytojas – sėkmingas mokinys“ konsorciumas. Darbo stebėjimo vizite dalyvavo pedagogės Loreta Š., Rasa B., Lina B. iš Šiaulių sanatorinės mokyklos, Salvinija Ž., Roma R., Kristina S. iš Šiaulių ,,Ringuvos’’ mokyklos bei Judita B. ir Vitalija J. iš Panevėžio ,,Vyturio’’ progimnazijos.
 

Mokykloje mokosi apie 430 mokinių, iš kurių 31 turi specialiųjų ugdymosi poreikių. Pagalbą jiems teikia specialieji pedagogai, psichologai, logopedai ir mokytojo padėjėjos. Prioritetas yra naujovės klasėse ir įtraukusis ugdymas. Visuose kabinetuose įrengtos šiuolaikinės, skaitmeninės ugdymosi aplinkos ir priemonės. Specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams sudaromos sąlygos mokytis su visais kartu klasėje. Jų individualus tvarkaraštis derinamas su klasės ir specialistų tvarkaraščiais. Taip pat skatinamas visapusiškas bendradarbiavimas su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių tėvais. Jiems sudaromos sąlygos padėti savo vaikui mokykloje, keletą kartų per savaitę pabūti pagalbininku pamokose. Mokytojai skiria užduotis atsižvelgdami į mokinio sutrikimą ar negalią, jo gebėjimus.
Dalyvaudami šiame projekte sužinojome bei praktiškai pamatėme, kokie inovatyvūs ugdymo(si) metodai, strategijos taikomi ugdymo procese, kokia pagalba teikiama SUP mokiniams. Turėjome galimybę apsilankyti specialistų vedamuose užsiėmimuose. Psichologė pristatė priemonę –  Komunikatorių 5, skirtą lavinti nekalbančius vaikus. Logopedė supažindino su savo darbo specifika. Stebėjome individualų specialiojo pedagogo darbą su mokine, kuriai sunkiai sekasi suprasti skaitomą tekstą ir logopedo užsiėmimą atliekant kvėpavimo pratimus su kompiuterine programa. Daugelį priemonių galėjome išbandyti praktiškai.
Stebėtose anglų, bulgarų kalbos, matematikos, muzikos pamokose visa mokomoji medžiaga pateikiama skaitmeniniame turinyje, mokytojai dažnai skiria mokiniams užduotis, sukurtas Liveworksheets, Kahoot, Sli.do, Storyboard, ClassBuddy programomis. Stebėjome dešimtos klasės mokinių veiklas integruotoje filosofijos ir dailės pamokoje. Mokiniai kūrė komiksus apie antikinius herojus su Storyboard programa arba piešė lapuose.  Komiksų kūrimui taip pat buvo pateikti šių herojų paveikslėliai, kuriuos spalvino mokiniai, turintys specialiųjų poreikių. Jie tokiu būdu dalyvavo grupėje ir pristatė savo darbus.
Paskutinę vizito dieną apsilankėme  neįgaliųjų vaikų ir jaunimo dienos centre. Centro direktorė papasakojo, kokios paslaugos teikiamos vaikams, apžiūrėjome patalpas.
Projekto „Inovatyvus mokytojas – sėkmingas mokinys“ metu ypatingą įspūdį paliko koordinatorės, mokyklos psichologės Donka Slavcheva rūpestingumas, šiltas ir nuoširdus mokyklos administracijos, mokytojų bei mokinių bendravimas.
 Vizito metu turėjome galimybę pristatyti savo šalį, palyginti Bulgarijos ir Lietuvos švietimo sistemų panašumus ir skirtumus, dalyvauti veiklose. Neformaliojo ugdymo edukacijose susipažinome su Bulgarijos šalies kultūra, papročiais, gamta. Pamatėme įdomių, netradicinių ugdymo(si) erdvių ir aplinkų, ugdymo metodų, pasisėmėme naujų idėjų, kurias taikysime savo profesinėje veikloje.
Projektas finansuojamas Europos Komisijos “Erasmus+“ programos lėšomis.
Informaciją parengė Salvinija Žukienė, Roma Rimkevičienė, Kristina Sankauskienė